Leffafriikki
-
Blogit
Uncharted UHD 4K
Uncharted leffa on ollut yksi sellaisia leffoja jonka hankinta levyllä on ollut aika itsestään selvää, mutta olen vain odotellut sopivaa hintaa. Tämä leffa löytyi tällä kertaa jenkeistä ja Ebaystä. Mukana samassa paketissa tuli pari muutakin leffaa, eli Jurassic Parkin uusin ja Morbius, Uncharted kuitenkin näistä kolmesta pääsi ensimmäisenä ruudulle. Mikäs leffa tämä sitten oli, no … Jatka lukemista Uncharted UHD 4K
-
Blogit
100 Streets
Aina välillä käy niin, että löytää jonkin hyvän vanhan leffan jostain ja se vaikuttaa todella hyvältä ja mielenkiintoiselta, Sitten leffaa alkaa katsomaan ja leffa on edelleen erittäin hyvä ja kiinnostava. Siitäkin huolimatta vielä tässäkään vaiheessa ei leffasta muista niin paljon, että heräisi aito ajatus siitä, että tämä on ehkä tullut nähtyä ennenkin. 100 Streets oli … Jatka lukemista 100 Streets
-
Blogit
Spirited
Olipas tänä aamuna varsinainen pettymys kun lähdin ajamaan töitä kohden ja piti avata Iphone Musiikki-appi. On tullut käytettyä sitä viime aikoina itseasiassa aika paljonkin, vaikka pakollista se ei ole, radiollakin pärjää ihan hyvin, ja sitten tarvittaessa youtubesta lisää. No, mutta minulla on kuitenkin ollut siis Apple One tilaus, eli kaikki neljä palvelua samassa. Arcadea en … Jatka lukemista Spirited
-
Blogit
Safe
Puolison toiveesta tällä viikonloppuna päädyttiin katsomaan Itunesista vuoden 2012 leffaa nimeltään Safe. Jotenkin leffan juoni tuntui sen verran tutulta, että ajattelin nähneeni leffan joskus aikaisemmin. Mietin kuitenkin, että leffa on täytynyt olla jollain muulla suomennetulla nimellä, sillä tämän nimistä leffaa en ollut kyllä ennen nähnyt. No mutta väärässä olin, eli leffaa en kyllä ollut koskaan … Jatka lukemista Safe
-
Blogit
Magic Moment
Disney plus on laittanut palveluunsa viimeaikoina todella paljon mielenkiintoisia 30 for 30 dokkareita, osa parempia osa huonompia. Taisi olla juuri viime viikolla kun katselin samaisesta palvelusta Dwaine Wadesta ja Miami Heatista kertovaa tarinaa, joka ei ihan niin hyvin osunut kuin olisin toivonut ja kuinka hyvin moni muu näistä on osunut. Nyt tuli taas varsinainen helmi, … Jatka lukemista Magic Moment
-
Blogit
Top Gun Maverick 4K
Vuoden odotetuin levy saapui vihdoin alkuviikosta postilaatikkoon ja ei sitä malttanut olla avaamatta ja muutamia ensi tahteja testaamatta. Koko leffaa ei siis ehtinyt katsomaan ennen kuin vasta viikonloppuna, mutta jo noiden ensimmäisten kymmenen minuutin katsomisen jälkeen oli päivän selvää, että kyse on aika speciaalista tapauksesta. Eikä se leffa todellakaan ollut sitten lopulta kokonaisuudessakaan mitään muuta … Jatka lukemista Top Gun Maverick 4K
-
Blogit
Punttikomedia
Jep, tuli sitten käytyä viikonloppuna myös leffateatterissa, enkä todellakaan muista koska viimeksi olisin ihan itse omavalintaisesti käynyt näin pienessä leffasalissa katsomassa yhtään mitään, puhumattakaan siitä että lähdin katsomaan kotimaista leffaa, josta uskoin etukäteen vielä pitävän. Ja kyllä, Punttikomedia todellakin oli hyvä leffa ja parasta suomalaista pitkään aikaan. Jossain on puhuttu ylilyönneistä ja liiallisesta kliseiden viljelystä, … Jatka lukemista Punttikomedia
-
Blogit
Knives Out ja Joker
Moni varmaan tässä vaiheessa odotti Top Gun päivitystä, mutta eipä ole sitä tällä hetkellä vielä antaa. Sitä nimittäin odottelin kyllä kovasti itsekin, mutta eipä ole posti tuota levyä vielä postilaatikkoon asti saanut. Onko ongelma sitten postin vain CDON:in, en tiedä, mutta jonkin verran kyllä harmittaa. Ei sinällään, että olisi mitään merkitystä onko levy laatikossa tänään … Jatka lukemista Knives Out ja Joker
-
Blogit
D. Wade – Life Unexpected
Tässä lähikuukausina on tullut katsottua useampikin NBA-pelaajista kertova dokumentaarinen elokuva ja tähän jatkoksi tuli viime viikolla katsottua Dwayne Wadesta kertova pätkä Disney Plussalta. Verrattuna Parkerin, Antenokoumpojen ja muiden vastaavien tasolle tämä leffa ei tällä kertaa oikein millään kyllä päässyt. Okei, leffassa oli paljon kaikkea uutta mistä en ollut kovinkaan tietoinen, mutta toisaalta jotenkin tämä leffa … Jatka lukemista D. Wade – Life Unexpected
-
Blogit
Bloodshot UHD
Ja koska nyt ei oikein ole lähtenyt, niin piti sitten kaivaa hyllystä sellainen leffa, jossa oletettavasti ei jää ainakaan tehosteista ja äänistä kiinni. Bloodshotin olen nähnyt aikasemmin jollain striimausalustalla, en nyt muista millä, mutta joka tapauksessa tuolloin leffa kyllä jätti erittäin hyvän vaikutelman, etenkin juuri äänien osalta. On siis ollut aivan selvää, että jonain päivänä … Jatka lukemista Bloodshot UHD
-
Blogit
Bullet Train
Yksi viime aikojen varmasti puhutuimmista leffoista, jota ole monelta suunnalta kuullut kehuttavan ja leffa jonka ostamista myös itselle pitkään harkitsin. Katsottuani trailerin vielä ajatuksella uudelleen, päädyin kuitenkin tällä kertaa vain striimattuun versioon, ja tuohan siis onnistui Itunesin kautta ja usein Itunes on vielä striimattuna ollut todella hyvää laatuakin, joten ihan hyvillä mielin lähdin tätä leffaa … Jatka lukemista Bullet Train
-
Blogit
Reminiscence
Eilen tuli pyörähdettyä Helsingin keskustassa ja samalla käytyä pitkästä aikaa toivioretkellä myös Filmihullun leffakaupassa Kampissa. Toiveissa oli löytää halpalaarista mahdollisimman monta kiinnostavaa ”kympin” leffaa ja lopulta niitä tarttui mukaan pari, pitkään ostoslistalla ollut Wonder Woman 1984 sekä HBO Maxilta aikanaan nähty Reminiscence. Reminescencestä olin aikaisemmin kirjoitellut blogiin, että pitää ehdottomasti joskus katsoa levyltä uudelleen kun … Jatka lukemista Reminiscence
-
Blogit
Quiet Place II
Kun eilen sain subbarien kohinaongelman ratkaistua, piti tänään aamusta tietysti tehdä sitten vielä Arcamin kalibroinnit uudelleen. Tämä ennen kaikkea siksi, että jo kalibroinnin aikana Arcam valitti liian kovasta taustamelusta, tuo ääni todellakin oli aika kova. Nyt tuota ongelmaa ei maadoituksen vuoksi enää ole, onneksi ja uusi kalibrointi tehty. Huoneen toiseen testiin halusinkin sitten jotain todella … Jatka lukemista Quiet Place II
-
Blogit
Project completed!
Leffahuoneen rakentaminen on äärimmäisen mukavaa hommaa, mutta kyllä on sitten mukavaa saada myös jotain valmiiksi, ja nyt tämän projektin osalta voin sanoa, että maali on saavutettu. Huone on taas käyttövalmiina, ja ensimmäinen leffakin on katsottuna. Toki tekemistä huoneessa aina riittää, mutta varsinainen remontti on nyt valmis ja loppu on sitten sitä jatkuvaa puuhastelua. Projekti sai … Jatka lukemista Project completed!
-
Blogit
Remontin Loppusuora
Remontin alusta on jo jonkin verran aikaa ja aika paljon on sen jälkeen tullut saatua aikaan. Oikeastaan ollaan jo ihan loppusuoralla, mutta toisaalta mitä lähemmäksi loppua mennään, sitä enemmän aikaa alkaa kulua kaikkeen pieneen näpertelyyn joka aina vie aikaa. Tällä hetkellä lista näyttää jotakuinkin siltä, että listoja pitää ostaa ja kiinnittää, takimmaiset akustiikkapanelit on kiinni … Jatka lukemista Remontin Loppusuora
-
Blogit
Pinoccio
Kun oma huone on remontissa, pitää varmaan suunnata leffateatteriin jos meinaa leffoja katsella. Tällä kertaa piti suunnata ihan isolle kirkolle asti, mutta onneksi tarjolla oli jotain sitäkin parempaa. Olin nimittäin viime viikolla lasten kanssa Tennispalatsissa katsomassa Disney Plussan ennakkonäytöstä uutuus elokuvasta PInoccio. Olen jo pitkän aikaa vähän murehtinut kun kunnon animaatioleffoja ei ole tullut pitkään … Jatka lukemista Pinoccio
-
Blogit
Homma etenee..
Se on viikon verran vierähtänyt edellisestä päivityksestä ja nyt on tullut aika taas päivitellä hieman menoa. Paljon on tapahtunut ja huone alkaa saada muotoaan pikku hiljaa. Huonetta rakennetaan edelleen paljolti fiilsi pohjalta, joten suunnitelmat muuttuvat ja tarkentuvat sitä mukaan kun uutta rakentuu. Myös Full Martyt alkavat pikku hiljaa valmistua. Mitä siis on tehty. Kuva yllä: … Jatka lukemista Homma etenee..
-
Blogit
Dead Line 30.10
Tulipa sitten viime viikolla päätettyä milloin tämä projekti tulisi olla valmis, ja samalla myös se, että mikä on ensimmäinen leffa, joka tällä uudella huoneella tullaan katsomaan. Tuolloin nimittäin pitäisi CDON:ista tipahtaa uusi Top Gun postilaatikkoon, enkä voisi kuvitella mitään parempaa leffaa korkkaamaan uutta huonetta. Mutta mitä siellä sitten on tällä hetkellä meneillään. Lähinnä nyt tässä … Jatka lukemista Dead Line 30.10
-
Blogit
Leffahuoneen kolmas iso päivitys
Tämä blogi on alusta pitäen perustunut siihen, että kirjoittelen aina kun katson leffan. Tuo on pitänyt, kolme vuoden aikana olen jokaisesta vähintäänkin leffahuoneessa tai leffateatterissa katsotusta leffasta kirjoittanut, muuten en kertaakaan, lukuunottamatta muutamia sarjoja. Nyt kuitenkin tehdään siihen pieni poikkeus, sillä huoneessa alkoi tänään kolmas isompi muutostyö, jolla haetaan taas jotain hieman parempaa ja omalle … Jatka lukemista Leffahuoneen kolmas iso päivitys
-
Blogit
Rise
Katselin jonkin aika sitten elokuvan Williamsin tennissiskoksista ja tykkäsin tuosta leffasta todella paljon. Jokin aikaa sitten Disney plussaan tuli toinen vastaava elokuva uskomattomasta tarinasta, kuinka Kreikassa kasvaneista Antetokounmpon veljeksistä tuli koko koripallomaailman kirkkaimpia tähtiä. Olen useampaankin kertaa maininnut, että elokuvissa ei ole kyse vain viihteestä, vaan elokuvista voi myös oppia todella paljon. Elokuvista voi oppia … Jatka lukemista Rise