Leffafriikki
-
Blogit
Don’t look up
Don’t look up leffaa kohtaan oli jopa jonkinlaisia odotuksia, sivusilmällä lukenut siitä juttuja ja jotenkin tullut sellainen olo, että kyse jostain todella merkittävästä teoksesta. No joo, olihan tässä jotain ehkä ajankohtaista, mutta mikä tämä leffa sitten lopulta oli, komediasta puhuttiin, draamaa siihen varmasti liittyi, mutta komediaa tästä en hirveästi löytänyt, toisaalta draamastakin oltiin kaukana, ainakin … Jatka lukemista Don’t look up
-
Blogit
Godzilla vs Kong – UHD 4K
Yksi juuri ostetuista UHD levyistä oli Godzilla vs Kong, leffa, jonka olen kyllä juuri hetki sitten katsonut, mutta silloin tuo leffa tuli katsottua uudesta HBO-Max palvelusta. Aika harvoin kun näitä leffoja uudelleen katsoo käyn ennen uutta kirjoitusta lukemassa vanhan, mutta tällä kerralla se tuntui erityisen hyvältä idealta. Godzilla vs Kong on leffa, joka toisaalta kiinnostaa … Jatka lukemista Godzilla vs Kong – UHD 4K
-
Blogit
James Bond – No time to die
Eilen se sitten vihdoin toteutui, eli uusin James Bond pääsi tulille omassa kotiteatterissa. Ja kyllähän sitä sitten olikin odotettu. Leffassa tuo tietysti tuli jo käytyä katsomassa, niin kuin aika moni muukin, sillä kyseessä luonnollisesti vuoden katsotuin elokuva Suomessa viime vuonna. Eipä se viime vuosi kovin kummoinen vieläkää leffateattereille ollut, mutta kyllä Bondi silti veti aika … Jatka lukemista James Bond – No time to die
-
Blogit
Dyyni – Otto kaksi
Hyvin hyvin pitkästä aikaa tuli taas tehtyä hieman UHD hankintoja. Hankinnat ovat olleet pitkään jäissä monestakin syystä. Ensinnäkin se ihan luonnollisin syy, eli valitettavasti ylimääräistä rahaa ei nyt vaan ole ollut levyjen hankintaa, mutta se ei kuitenkaan ole ihan koko totuus. Toinen hyvin oleellinen syy on ollut se, että yksinkertaisesti sellaisia levyjä ei ole nyt … Jatka lukemista Dyyni – Otto kaksi
-
Blogit
Jali ja Suklaatehdas
Se olisi uuden vuoden aatto ja lasten kanssa aikaa leffalle. Vuosi on ollut mitä on ollut, paljon muutoksia, paljon hyvää, paljon uuden oppimista. Vuosi henkilökohtaisesti joka tapauksessa on ollut erittäin hyvä, eikä sen puolesta ole valittamista. Koronan vuoksi muuten vuosi onkin sitten ollut mitä on, eikä sille valitettavasti tällä hetkellä loppua ole näkyvissä vielä alku … Jatka lukemista Jali ja Suklaatehdas
-
Blogit
Vinterviken
Tänään oli monella tapaa hyvin mielenkiintoinen päivä, tai sanotaan, että tässä eletään nyt monella tapaa mielenkiintoisia aikoja. Ensinnäkin Klipschit ovat olleet jonkin aikaa myynnissä, yhdet kunnon oharit on jo koettu, mutta taas fiilis siitä, että kaupat saattaisi olla lähellä. Hyvä sinällään, koska edelleen ajatukset pyöriin sen hölmön idean parissa, että tekisikö niistä sitten kuitenkin surroundit … Jatka lukemista Vinterviken
-
Blogit
Swan Song
On paljon leffoja, jotka eivät oikeastaan herätä mitään ajatuksia, niitä voi katsella ihan vaan viihteeksi, mutta välillä sitten eteen tulee myös niitä leffoja, jotka saavat paljonkin ajatuksia liikkeelle. Swan Song löytyy Apple TV+ palvelusta ja on yksi sellaisia leffoja, joka herätti hyvinkin paljon erilaisia ajatuksia. Jos vaikka lähdetään ensimmäisenä liikkeelle ihan siitä, että mitä kaikkea … Jatka lukemista Swan Song
-
Blogit
The Little Things
The Little Things leffa tuli katsottua kahdessa osasssa, ja toisaalta se kyllä kuvaa myös itse leffaa varsin hyvin. Katsoin leffaa ensin sellaiset parikymmentä minuuttia, jonka jälkeen leffa valitettavasti piti jättää kesken, vaikka leffa kiinnostikin todella paljon. Todellisuudessa en olisi halunnut jättää leffa kesken lainkaan, koska se vaikutti niin loistavalta, mutta toisaalta kun tiesin, että en … Jatka lukemista The Little Things
-
Blogit
The Harder They Fall
Tätä kirjoitellessa on jouluaattoilta ja juuri palattu joulun vietosta kotiin. Leffaa ei ole tänään ehtinyt katsomaan, mutta eilen tuli katsottua Netflixistä The Harder They Fall niminen uuden ajan läkkärileffa. Ja kylläpä sitten olikin positiivinen leffa, ja tykkäsin tästä pätkästä kyllä sitten ihan täysillä ja monesta syystä. Olihan tämä leffa luonnollisesti Idris Elban johdolla varsin laadukkaasti … Jatka lukemista The Harder They Fall
-
Blogit
Finch
Tätä leffaa ei selkeästi minun haluttu katsovan, mutta jotenkin sen sain sitten kuitenkin katsottua. Ensimmäisen kerran tuo leffa piti katsoa pari iltaa sitten, pääsin juuri alkuun, mutta silloin kuitenkin yllättävät työasiat veivät sen verran paljon aikaa, että leffa jäi sitten katsomatta siltä illalta kokonaan. Eilen illalla piti sitten ottaa uusi yritys, mutta tällä kertaa leffan … Jatka lukemista Finch