
Vaikka The Walt Disney Company tunnetaan amerikkalaisena instituutiona, yhtiön tarinat ja hahmot ovat löytäneet omistautuneen yleisön kaikkialta maailmasta.
Eurooppa, Lähi-Itä ja Afrikka
Mikki Hiiri -sarjakuvat saapuivat vuonna 1932 myyntipisteisiin Italiassa, jossa maailmankuulu hiiri tunnetaan nimellä Topolino (“pieni hiiri”). Monet julkaisut, kuten Ranskan Le Journal de Mickey ja Pohjoismaiden Aku Ankka -lehdet, esittelivät Disney-hahmot koko maanosalle. Vuonna 1961 L’Ami Public Numéro 1 aloitti menestyksekkään 18 vuoden lähetysaikakautensa Ranskan televisiossa. Disneyn kasvu Euroopassa sai 1990-luvulla lisävauhtia ensimmäisen Disney Store -kaupan avautumisesta Lontoossa, Pariisin Disneylandin avajaisista vuonna 1992, Disney Channelin käynnistymisestä vuonna 1995 sekä Kaunotar ja hirviö- ja Leijonakuningas-teatteriesitysten ensi-illoista Wienissä ja Lontoossa. Disneyn ensimmäinen oma suoratoistoalusta DisneyLife lanseerattiin vuonna 2015 Iso-Britanniassa, mikä raivasi tietä vuonna 2019 lanseeratulle Disney+ -palvelulle. Disney+ debytoi Euroopassa Alankomaissa, ja tänä päivänä palvelu on saatavilla yli 70 EMEA-alueen maassa.
Latinalainen Amerikka
Disneyn historia Latinalaisen Amerikan kanssa alkaa Waltista itsestään. Vuonna 1941 Walt ja 15 studion työntekijää lähtivät kiertämään Brasiliaa, Argentiinaa, Chileä ja muita maita.
Joukko palasi matkalta mukanaan lukemattomia vaikutteita ja tarinaideoita, jotka inspiroivat kaksi Disney-klassikkoa: Oppitunti ja Kolme caballeroa. Tänä päivänä The Walt Disney Company ylläpitää Latinalaisessa Amerikassa kahta suoratoistopalvelua, Disney+ ja Star+, sekä paikallisia versioita Disney Channel-, ESPN- ja Radio Disney -kanavista. Kaikkein sydämellisimmät yhteydet Disneyn ja Latinalaisen Amerikan välillä löytyvät kuitenkin Pixarin Coco-elokuvasta, joka sijoittuu Meksikoon ja on saanut inspiraationsa Dia de los Muertos -pyhäpäivän perinteistä, sekä Walt Disney Animation Studiosin Encanto-elokuvasta, joka sijoittuu Kolumbiaan ja on saanut inspiraationsa alueen rikkaasta kulttuuriperimästä. Molemmat elokuvat olivat maailmanlaajuisia ilmiöitä ja voittivat parhaan animaatioelokuvan Oscar-palkinnon.
Aasian ja Tyynenmeren alue
Disneyn Lumikki ja seitsemän kääpiötä on tunnettu sekä ensimmäisenä laajasti katsottuna kokopitkänä animaatioelokuvana että yhtiön ensimmäisenä suurena askeleena Kiinan markkinoille. Elokuva sai ensi-iltansa Shanghain Metropol- ja Nanking-teattereissa samanaikaisesti 2. kesäkuuta 1938. Yhtiön tarinoista ja hahmoista tuli seuraavina vuosikymmeninä kaikille tuttuja läpi Aasian. Uudenlainen huippukohta saavutettiin vuonna 1983, kun Tokion Disneyland avautui Japanissa – ensimmäisenä kansainvälisenä Disney-teemapuistona. Tokyo Disney Resort avasi toisen puistonsa, Tokyo DisneySean, vuonna 2001, ja näiden kahden seuraan liittyvät Hongkongin Disneyland vuonna 2005 sekä Shanghai Disney Resort vuonna 2016. Viime aikoina yhtiön tarinat ovat tavoittaneet innokkaita katsojia Disney+ -palvelun kautta Australiassa, Uudessa-Seelannissa, Japanissa, Singaporessa, Etelä-Koreassa, Hongkongissa ja Taiwanissa. Disney+ Hotstar -palvelu taas on saatavilla Thaimaassa, Indonesiassa ja Malesiassa. APAC-alueen sisältötiimillä on laaja, yli 100 paikallistuotannon kattaus eri kehitys- ja tuotantovaiheissa, yhteistyössä alueen taidokkaiden elokuvantekijöiden kanssa.
Intia
Disney Star on määrittänyt Intian mediakenttää jo yli 30 vuoden ajan. Se on maan johtava monialamediayhtiö ja saavuttaa yli 750 miljoonaa televisiokatsojaa kuukaudessa kautta maan. Disney Starin laajaan portfolioon lukeutuu Intiassa yli 70 TV-kanavaa, jotka tarjoavat viihdettä, elokuvia, urheilua, opettavaista sisältöä, lasten ja nuorten sisältöä sekä lifestyle-sisältöä. Disney Star tavoittaa 90% maan maksukaapeli- ja satelliittikotitalouksista. Lisäksi Disney+ Hotstar on muuttanut intialaisten tapaa nauttia viihteestä – suosituista ja paikallisesti tuotetuista TV-sarjoista maailmanlaajuisiin hittielokuviin ja urheilutapahtumiin. Viime vuonna Disney+ Hotstarin valikoimista löytyi seitsemän Intian kymmenestä suosituimmasta Hindi SVOD -sarjasta. Lisäksi sillä on parhaillaan yli 100 paikallista alkuperäisnimikettä tuotantoputkessaan.