Finnkinon tiedote sivustolla: Koronarajoitusten lieventymisen myötä Finnkino on jälleen voinut avata kaikki elokuvateatterinsa täydellä kapasiteetillä ja päässyt kutsumaan ihmiset takaisin elokuvaelämysten pariin. ”Voimme vihdoin taas tarjota vaikuttavia elokuvakokemuksia ja jopa 3–6 uutta ensi-iltaa viikossa”, iloitsee Finnkinon Senior Guest Engagement Manager Caroline Nykter.
Uusi aika tarjoaa myös tilaisuuden Finnkinon logon modernisointiin. Uudistettu logo otetaan käyttöön vaiheittain alkaen Finnkinon sähköisistä palveluista. Ensimmäisen kokonaisuudessaan päivitetyn ilmeen voi nähdä 6.5. avattavassa Raision Kauppakeskus Myllyn Finnkino LUXE Myllyssä. Finnkinon uusi elokuvateatteri on Pohjoismaiden ensimmäinen full recliner -teatteri, joka tarjoaa huipputason elämyspuitteet ja laadukkaimman esitystekniikan.
Finnkino on osa Euroopan suurinta elokuvateatteriketjua Odeon Cinemas Groupia. Modernisoitu F-symboli on käytössä myös Ruotsin sisaryhtiöllä Filmstadenilla. ”Uudella logolla haluamme yhdenmukaistaa ilmettämme konsernin muiden tunnusten kanssa”, Nykter kertoo logouudistuksen taustasta.
Ilta-Sanomat on seurannut sosiaalisen median keskustelua logouudistuksesta ja vastaan on tullut hyvin eriäviä mielipiteitä uudistuksesta: ”yksinkertaisesti kökkö” ja ”parempi tuo on kuin edellinen” eli selvästi jakaa keskustelua. Uudistusta on arvailtu jopa aprillipilaksi – Nykter on kuitenkin ilahduksissaan laajasta keskustelusta, jota uudistus on herättänyt. Tarkoituksena on kuitenkin uudistaa ja yhdenmukaistaa ilmettä tähän päivään.
Ilmeisesti myös jonkinlaista parodiaa on synnytetty myös sosiaalisessa mediassa Finnkinon nimen alla:
”Uusi logomme ilmentää aikamme linjakkuutta, toimintakonseptimme selkeyttä pitäen yhteyden arvokkaisiin perinteisiimme huomioiden liiketoimintamme kehityksen askeleet kohti tulevaisuutta. Uskomme muutoksen kanavoituvan myös liiketulokseemme terävöityneen ilmeemme myötä.”